برخی از داروها می توانند شنوایی یا تعادل را مختل کنند
نوشته شده توسط : رومینا علامه

دلایل از دست دادن شنوایی

گوش شما سه ناحیه اصلی دارد که در شنیدن نقش دارند. امواج صوتی از طریق شما عبور می کنند:

گوش خارجی که باعث ایجاد لرزش در لاله گوش شما می شود.

گوش میانی ، که ارتعاشات بعدی را به دست می آورد. آنها توسط سه استخوان کوچک تقویت می شوند.

گوش داخلی ، که حلزون گوش ، یک ساختار پر از مایع حلزون شکل را در خود جای داده است. این موها ریز است که ارتعاشات تقویت شده را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آنها را به مغز شما می فرستد ، جایی که آنها را به صورت صوتی می شنوید.

سن بالا شایعترین علت کاهش شنوایی است. از هر سه نفر بین 65 تا 74 سال یک نفر میزان شنوایی دارد. که ر این مواقع فروش سمعک اتیکن می تواند بسزاباشد. بعد از 75 سالگی ، از هر دو نفر یک نفر بالا می رود.

محققان به طور کامل نمی فهمند که چرا شنوایی با افزایش سن کاهش می یابد. ممکن است این باشد که قرار گرفتن در معرض سر و صدا و سایر عوامل آسیب رسان در طول زندگی به آرامی مکانیک های ظریف گوش را از بین می برد. ژن های شما نیز بخشی از این ترکیب هستند.

صدا اگر بلند یا مداوم باشد ، شنوایی را کم می کند. CDC گزارش می دهد که حدود 22 هزار کارگر ایرانی در معرض سطح خطرناک سر و صدا در محل کار قرار دارند. این شامل بسیاری از نجاران ، کارگران ساختمانی ، سربازان ، معدن کاران ، کارگران کارخانه ها و کشاورزان است.

نوازندگان نیز در معرض خطر کم شنوایی ناشی از سر و صدا هستند. اکنون برخی از شاخه های مخصوص گوش برای محافظت از گوش خود هنگام اجرای کار استفاده می کنند. شاخه های گوش به آنها این امکان را می دهد که موسیقی را بدون آسیب رساندن به عملکرد داخلی گوش خود بشنوند.

برخی از داروها می توانند شنوایی یا تعادل را مختل کنند. بیش از 200 دارو و مواد شیمیایی علاوه بر توانایی مبارزه با بیماری ، در ایجاد عوارض جانبی شنوایی و تعادل نیز سابقه دارند.

برخی از آنتی بیوتیک ها

برخی از داروهای شیمی درمانی

آسپرین

دیورتیک های حلقه ای

دارویی که برای درمان مالاریا استفاده می شود

چندین دارو برای اختلال نعوظ

کاهش شنوایی ناگهانی ، از دست دادن سریع 30 دسی بل یا بیشتر توانایی شنوایی ، می تواند در طی چند ساعت یا حداکثر 3 روز اتفاق بیفتد. (مکالمه عادی 60 دسی بل است.) کاهش شنوایی ناگهانی معمولاً فقط روی یک گوش تأثیر می گذارد. اگرچه هر سال در هر 10 هزار نفر حداکثر سه مورد جدید وجود دارد ، اما پزشکان در اکثر موارد قادر به کشف علت نیستند.

بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و دیابت با تداخل در خونرسانی گوش ، گوش ها را در معرض خطر قرار می دهد. اتوسکلروز یک بیماری استخوانی در گوش میانی است و بیماری منیر گوش داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد. هر دو می توانند باعث کاهش شنوایی شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: